Zona 3 és una excursió molt diferent de les que acostumem a fer durant el curs, ja que, a part del nostre esplai, també en vénen d’altres que estan a la zona de Gràcia i Sant Gervasi. Aquest any en concret hem marxat amb Abat Cassià i JAS, i el cap de setmana escollit ha sigut el del 23 i 24 de febrer. A continuació us deixem un resum del que vam viure!
El dissabte vam quedar molt d’hora per anar a buscar el tren a plaça Catalunya, on també havíem quedat amb els altres esplais. Vam anar fins a Montgat i després vam haver de caminar 8 km fins a arribar a la casa de colònies de La Conreria.

Un cop allà, vam dinar per recuperar forces i després vam trobar una bústia molt estranya. Al tocar-la vam viatjar molts anys al futur!! Allà ens esperaven unes agents mediambientals que ens van explicar que la bústia era en realitat un calze que elles ens havien enviat i feia molt de temps que ens estaven esperant. Necessitaven la nostra ajuda per salvar el planeta, ja que en els últims anys la contaminació i l’escalfament global havien augmentat tant que moltes espècies s’havien extingit i altres havien mutat. I el que és pitjor, si no buscàvem una solució aviat, el planeta explotaria!!!
No podíem permetre que això passés així que tots nosaltres ens vam dividir en els tres grups d’edat  i vam anar a buscar a les espècies mutades perquè ens expliquessin que havia passat i què podíem fer nosaltres per solucionar-ho.
Durant tota la tarda, cada grup va estar investigant les coses que els humans havien fet malament i van pensar formes de solucionar-ho.

– Els petits es van centrar  més en què podíem fer per disminuir la contaminació, com per exemple, utilitzar energies renovables i tenir presents les 3 erres (Reduir, Reciclar i Reutilitzar).

– El grup de mitjans va centrar els seus esforços a investigar els inconvenients de les tecnologies i en què podien fer per donar-les un bon ús.

– El grup de grans va reflexionar sobre les polítiques que existien i existeixen i sobre com algunes d’aquestes han anat repercutint en el planeta. També van arribar a la conclusió que és més important reduir que reciclar, ja que si aconseguim la primera, els residus disminueixen considerablement així com la sobreproducció i només s’ha de reciclar allò que veritablement es necessita.

L’endemà al matí, van tornar a aparèixer les agents mediambientals per demanar-nos que cada grup creés unes propostes de millora per cuidar el planeta i després les presentéssim a la resta de grups. Ales agents els hi van encantar totes les propostes i ens van dir que ja estàvem preparats per tornar al present i posar-ho tot en pràctica. Depèn de nosaltres cuidar el medi ambient i evitar que aquest futur que sembla inimaginable acabi sent real.

Un cop finalitzada l’aventura i de tornada al present, vam dinar per tornar a agafar energia i vam iniciar el camí de tornada. Els petits van agafar un bus que els va portar ràpidament fins a l’estació de tren, però com que els altres grups encara no havien arribat,van anar a esperar-los a platja!!! Després d’això ja vam agafar el tren i vam posar fi a un cap de setmana carregat d’aventures!!! Però recordeu: està en les nostres mans conservar el planeta Terra.

0 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.